Over Gertjan Schouten

GrassHopper

communicatie

advies | creatie | interim |

Elke communicatie-uitdaging verdient een gedegen aanpak

 

Gertjan Schouten

 

Sinds 2010 actief als zelfstandig adviseur op het gebied van Communicatie & Marketing, met als doel organisaties in hun kracht te zetten. Opdrachten uitgevoerd voor o.a. Aegon, VNU Media, Vereniging Eigen Huis, de Baak, Mees Ruimte & Milieu, BAS Group (eigenaar van o.a. MyCom, Dynabyte,en Dixons), Deutsche Bank, BWK administraties, Damman, FysiOK en NIBC. Werkte daarvoor vele jaren bij ABN AMRO in uiteenlopende functies. Stond aan de wieg van tal van ontwikkelingen zoals bijvoorbeeld de opkomst van de marketingdiscipline binnen de bank, ontwikkeling van telemarketing (realisatie ABN AMRO Leenlijn) en online marketing (bouw van de ABN AMRO Wonensite). Gertjan is als Senior Marketeer actief geweest voor Kredieten en Wonen voor de particuliere markt en heeft als projectmanager verschillende campagnes en projecten geleid. In 2000 stapte hij over naar de zakelijke markt, waar hij vanaf 2007 als Hoofd Communicatie Zaken naast marketingcommunicatie ook verantwoordelijk was voor de interne communicatie van het zakelijke deel van ABN AMRO. In die hoedanigheid adviseerde hij het senior management en leden van Raad van Bestuur. De laatste jaren stonden de fusieperikelen en crisiscommunicatie hoog op zijn prioriteitenlijst. Na ruim 20 jaar heeft Gertjan eind 2009 afscheid genomen van ABN AMRO en is hij onder de naam GrassHopper Communicatie gestart als zelfstandig adviseur.

 

Gertjan werkt bij gelegenheid samen met Xander de Groote onder de naam VJOLMedia. Voor verschillende opdrachtgevers maken zij videoproducties en andere 'communicatiedingen' .

 

Profiel Gertjan op LinkedIN >>